WELKOM OP MIJN BLOG

Hier lees je mijn gedachten, ideeën, inhoud & tips over zelfmarketing Veel plezier!
Tijd in de Corona zomer

Tijd in de Corona zomer

"Als je gestrest bent, vertraag dan" - Mijn drie tips voor die o zo belangrijke zomertijd buiten Corona vertraagde alles. We moesten plannen schrappen en opnieuw nadenken. De lang geplande grote reis werd misschien wel voor onbepaalde tijd uitgesteld. En toch...

Toe te kennen wildcard

Toe te kennen wildcard

WILDCARD OM TE VERGUNNEN Voor je UPGRADE YOURSELF Verhaal In mijn boek: Upgrade yourself, in de categorie: Haufe Management Fachbuch Je bent een jonge vrouw tussen de 19 en 29 jaar, net professioneel begonnen of hebt een bijzonder idee voor je...

De meesterlijke drie

De meesterlijke drie

De meesterlijke drie In mijn eenjarige studie aan de German Speakers Academy (GSA) in 2016 met het diploma "Professional Speaker" leerde ik dat ik na jaren ervaring nog steeds niet alles wist over podiumpresentatie en echt goed...

Beelden creëren in de geest

Beelden creëren in de geest

Beelden creëren in de geest Globalisering, mobiliteit, digitalisering, klimaatverandering - allemaal belangrijke onderwerpen. Maar zelfs de spannendste lezingen worden door het publiek nauwelijks onthouden als de grote modewoorden niet worden gevolgd door concrete voorbeelden. Mijn ervaring...

De kracht van de herhaling

De kracht van de herhaling

De kracht van herhaling Misschien kent u het wel: u luistert naar een lezing en vraagt zich aan het eind af wat de spreker eigenlijk tegen zijn publiek wilde zeggen. Misschien was het helemaal niet zo dat je je verveelde, maar kon je de kernboodschap niet begrijpen....

De kracht van de stilte

De kracht van de stilte

De kracht van de stilte Een van de krachtigste retorische middelen is de pauze. Klets niet en vertel ademloos aan één stuk door, maar blijf altijd zelfverzekerd en koel: Adem in, adem uit, wacht even - en ga dan pas verder met spreken. Zo kun je ook voorkomen...

Het beste komt aan het einde

Het beste komt aan het einde

Het beste komt aan het eind In mijn gimmicks die je helpen een overtuigende voordracht of een inspirerende presentatie te geven, ging het laatste over het belangrijkste: het begin Veel van wat geldt voor het begin van een voordracht geldt volgens mij en...